Fornebuforeningen er en aktiv forening. Vi rekrutterer medlemmene først og fremst fra alle enheter med arbeidssted på Fornebu, men alle som har eller har hatt tilknytning til Televerket/Telenor eller utskilte selskaper og som bor i Oslo og Akershus, er velkomne som medlemmer hos oss. Foreningen har sitt kontor og sin virksomhet i Statstilsattes hus som holder til i sentrum av Oslo, nærmere bestemt i Møllergata 10.
Foreningens virksomhet som er betydelig ledes av et styre som består av 7 medlemmer. Vi har en en arrangementskomite som organiserer medlemsmøtene og som består av 6 medlemmer, og dessuten en krokomite som består av 4 medlemmer, og en turkomite som består av 3 personer. I tillegg kommer et antall "selvdrevne" aktivitetsgrupper for ulike interessegrupper.
Pr 31. desember 2023 hadde foreningen 278 medlemmer.
Alle med tidligere tilknytning til Televerket/Telenor eller utskilte selskaper er velkomne som medlemmer hos oss.

Medlemsmøter, krodager og turer

For de møtene hvor det serveres vin blir påmelding ved betaling av adgangsavgiften.  For de andre medlemsmøtene må alle som ønsker å delta melde seg på til vår epostadresse.

Fristen for påmelding uansett type møte er 1 uke før møtene.

Påmeldingsfrist for medlems- og kromøter er nå endret til 7 dager før møtene. Det betyr at påmelding må skje onsdag i uka før møtet skal finne sted. Dette er på grunn av at det tar tid før betaling kommer inn på konto i banken, og det blir problemer med bestillingen av mat fra kantina. Matbestilling til møtet må sendes til kantina senest mandag morgen.

Vipps er tenkt brukt som alternativ til kontanter på kromøter og loddsalg på medlemsmøter.

Foreningen har fått ny e-post adresse: fornebu@telepensjonistene.no     For øvrig kan også sendes mail til sigrid.talleraas@hotmail.comFacebookgruppe Fornebuforeningen.

Styret har besluttet å etablere en egen facebookgruppe for Fornebuforeningen. Tilsvarende facebookgrupper har blitt etablert av flere andre lokalforeninger.

Hensikten med facebookgruppen er å gjøre det enklere å nå ut til medlemmene med informasjon. Det er imidlertid ikke meningen at dette skal være en enveis-kanal, og vi håper at de som blir med i gruppen vil hjelpe oss med å fylle den med innhold ved å bidra med innlegg og kommentarer. Du finner den nye facebookgruppen ved å klikke på denne lenken

eller søke opp Telepensjonistene Fornebu på Facebook.

Gruppen er først og fremst ment for medlemmene av Fornebuforeningen. Vi har imidlertid valgt å ikke ha noen begrensninger i hvem som kan bli medlem. Så hvis du kjenner noen som har tilknytning til Televerket/Telenor og som kanskje også kunne tenkes å melde seg inn i foreningen, er det fint om du tipser om facebookgruppen.